Gingerbreadhouse

2010-12-09 @ 19:16:07


Ikväll har det fixats med pepparkakshus. Det var ju hur simpelt som helst. Jag kände ju nästan lite prestationesångest över detta förbaskade hus. "Måtte jag klara det nu inför min 4 åriga son"- ungefär.
Att kastrullen nu inte längre är brukbar behöver vi kanske inte skryta med... Sockerskit!

Ungar är badade, kvällsmatade, pyjamasade eller något.
Nu sitter mor på rövva och njuter tills kvällsvrålet från lillebror sätter igång. Borde vara typ nu. =)
Att vara småbarnsförälder kan både vara förutsägbart och oförutsägbart.
Rutinerna har man ju, rutiner är ryggraden i good parenting tycker jag. För att barnet ska må bra framför allt.


*

Leo´s uppdatering...
Hopp i gåstolen, tjoff iväg till Pappa D´s favoritväxt (En sån där stor flätad sak ni vet)
Snabbt som bara den drar vi i den, helst så det går sönder lite varstans.
Sen kommer de stora människorna på mig, då lägger jag till det största smilet jag kan plocka fram och sträcker ut armarna så jag liknar ett litet plustecken.
Och de stora bara tycker jag är så adoreable och snuttipluttig så jag gör om det så fort de satt sig igen.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0