Päls.

2010-10-24 @ 09:14:05


Jag har av min gammelfarmor (heter det så?) ärvt två minkpälsar.
Tänkte jag skulle sälja dem eftersom jag själv tycker det är vidrigt att använda päls. Jag kan faktiskt inte förstå varför man vill bära det över sin kropp?! Jag kan ha full förståelse över att våra förfäder bar det, i samma veva då de jagade djur med bara händerna och la sig till sömns i sina grottor.
Ytlighet i all ära va, jag är också ganska ytlig med utseende, men herrejisses, oskyldiga små djur som "lever" i burar i ett redan förutbestämt öde. Kan man ha det på sitt samvete?
Om någon skulle göra detsamma med ens egna husdjur hade det inte det då varit i princip samma sak?
Under vår uppväxt har vår gamle far haft flera illrar. Jag vet att det inte används så som minkarna, men de är
släkt med varandra, illrar och minkar. Nä fy fan för det med päls. Jag vill inte ens ha det här hemma.






Såja, nu ska moraltanten leka med lillebror som tittar på mig med puppyeyes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0