Resa

2011-03-09 @ 15:23:06






Passen är hämtade till pojkarna, ska bara lyckas få tag i en scanner.
De måste scannas in och skickas till min kära faders mail så han kan skicka en invite med biljett
och visum. Om jag förstod galoppen korrekt. Vi får se.
Visum får man på plats, Visa on arrival hette det visst. En stämpel i passet.


Försäkringskortet är på plats. Vaccinationer är kollade och snart helt klart,
min BVC sköterska kollar upp med mässlingen och hör av sig imorgon. Bastian har den men inte Leo,
det hon ska se är ifall det är lönt att ta den nu vid 9 månader eller vänta tills avsatt tid.
Det är en storstad vi ska till och inte djungeln så Hepatit sprutorna behöver vi inte sa de.
Och visst hade Leo fått sin stelkramp spruta.







Bastians "mutnings låda" är snart klar. N
i vet till planet, så han har lite underhållning.
Ninjalego, pysselböcker, Figurer, bok, tidningar etc.
Jag tänkte fixa en extra mp3 och ha ljudböcker på till Bastian. Det kan nog vara bra!


Medocin lådan är också kirrad.
Vätskeersättning, alsollösning, hydrokortison, panodil i alla dess former,
förband, plåster mm...



Jag har en stor och bra resväska, men... blixtlåsen har gått sönder. Undrar ifall den ens går att laga
eller om jag ska låna farmors. Bastian behöver en han med.
Leo får åka snålskjuts.


Angående Leos mat så tar jag med burkmat till honom, även välling och gröt.
Det ska visst finnas där men jag vill vara på säkra sidan,
det hade varit lite trist om han inte ätit maten där.
Blöjor finns där.








Nu ska det göras soppa.
Sen ska Pappa D iväg och tatta sig, gissa om jag vill göra fler?
Lite dumt hade det varit dock innan resan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0