Gott recept!

2010-10-20 @ 16:57:18


Köpte en creme fraiche paprika/chili häromdagen men visste inte vad jag skulle göra med den.
Men med lite fantasi så :)


2 dl vatten
1 1/2 hönsbuljongtärning
1 burk creme fraiche, paprika/chili (tror det är Arla som gör dem)
1 torskblock
1 "näve" räkor

Koka upp vattnet med buljongen i, samt creme fraichen. Lägg i fisken.
Låt det koka samman på svag värme i ca. 15-20 minuter. Efter 10 minuter kan man lägga i räkorna.
Jag har haft frusen fisk och räkor när jag tillagat det.

Servera med ris, ja eller potäter om man så vill!
Det blev skitgott! Lite hetta i det, men precis lagom.



(Google, och denna jag använde var ej light.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0