Ens egna ideal.

2010-09-29 @ 18:24:57


Vi är så tramsiga vi tjejer. Ja killar med för delen.
Vi fixar och donar oss till tusan med diverse olika knep & knåp. Allt för att vara smala och snygga.
Tänk om man lagt all den energin på något vettigt istället. Att sminka sig lite snyggt, träna och äta sunt, det är självklart man ska göra det om man känner det hjälper självkänslan på traven. Jag vet det gör det för min del. Verkligen. Man behöver inte dra till drastiska åtgärder för att se bra ut. Ingen behöver det. Faktiskt!
Trycka in saker i tudorna, läpparna och fan vet vad. Vem gör man det för egentligen?
Är det verkligen för oss själv vi gör det? Jag kan med handen på hjärtat medge att jag ofta gör vid mig för andras skull. Hur sjukt låter inte det då...
Man vill ju inte folk ska tycka man ser ut som man har hit-rock-bottom.
Jag vet att jag bryr mig allt för mycket om vad andra tycker och tänker om mig.
Visst är det lätt med ord att avfärda det och säga att folks åsikter inte rör mig i ryggen. Men visst tusan gör det!
Jag tror att folk kan sitta och stirra på min mage en hel timme exempelvis. Jo de råstirrar för jag inte är en
size-zero docka. Ja, det är vad jag tror. Och så många andra. Man är så tramsig så.
Jag tror inte det är kroppen det är så värst fel på. Det är en våning upp. I skallen.

Ja, och med det säger jag tack och adjö. Nu ska jag träna tills jag stupar i backen. Så otränad jag är så.




Kommentarer
Postat av: sarah

Okej. Super skriver ned det & mailar dig, eller ni kanske kommer ner till helgen? O du, Folk kanske kollar på dig för du e vacker. Har du tänk på det? De kanske önskar de hade din kropp & ditt utseende? Hmm Tänk på det du!

2010-09-29 @ 20:04:52

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0