Feminister

2011-01-26 @ 07:47:17



Jag tycker att alla människor får göra precis som de vill.
Vill de slänga upp tuttarna till sin treåring på köpcentrat, fine with me.
Att jag sen tycker och tänker på ett visst sätt är en annan sak,
men inte fan går jag fram och ber mamma knäppa igen butiken.

Det jag ville komma fram till är att jag läste en blogg där en mamma
har tjoffat på sin lille pojke en klänning med matchande strumpbyxor.
Barn är nyfikna och vill testa diverse saker, vilket de absolut ska göra också.
Hade Bastian velat leka i klänning hade han fått det!
Men när föräldrar vill hävda saker genom sina barn tycker jag det är fel.
Denna mamman är då väldigt mån om att alla ska veta att
i hennes familj är det genus som gäller. Ingen tvekan.
Må jag vara fördomsfull där men vet ni det struntar jag i.
Vill hon att folk ska ta del av hennes "feministiska" sida kan hon väl gå med ena
armen upp och stoltsera med sin orakade sida.

Så. Nu är jag färdig.



Kommentarer
Postat av: Maria Ester <3

ja du vet ju vad jag tycker så ska inte hålla på med min antifeministpropaganda :P. Men håller med. Och jag tycker att om man blir störd av nån som ammar så är det bara att titta åt ett annat håll för det finns säkert en miljon andra saker att titta på.

2011-01-26 @ 13:55:43     URL: http://marialatina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0